jump to navigation

Wallet, wallet in my pocket… Thursday 27 April 2006

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Efter hPDA-ragen grasserar nu ett plånboks-meme. Världens alla nördar (undertecknad inkluderad) måste ju ha nåt att sysselsätta sig med…

Som så ofta vet jag inte var det hela egentligen började, men nåt som satte fart var nog i alla fall inlägget om Jimi-plånboken (som jag personligen tycker verkar supertråkig) på 43Folders. I den öppna tråden om "What's your favourite minimalist wallet?" börjar kommentarerna och tipsen närmare sig 200-strecket.

Lifehacker.com hakar förstås på med Downsize your wallet.

På den "sociala shopping"-sajten wists har 37signals lagt upp ett gäng plånböcker, och den här tyckte jag var ganska kul; en duct-tape (gaffa?) plånbok, som man inte tejpar ihop själv (som ju liksom är hela idén med duct tape wallets, skulle jag tro) utan som man köper färdig. Från ThinkGeek.com förstås…

Och det här inlägget började med att jag rensade min egen plånbok/sedelklämma. Som tyvärr inte klämmer så mycket sedlar längre, utan mest bara kvitton som vittnar om fornstora dar…

More:
» Wallet Efficiency [technotheory.com]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

