jump to navigation

Ibland åker jag tunnelbana, som en vanlig man Wednesday 3 May 2006

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Det är ganska sällan jag åker kollektivt i morgonrusningen på en arbetsvardag. Vanligtvis släntrar jag bara backen ner, svänger in på kontoret (via 7Elevens numera rättvisemärkta kaffemaskin) och sätter ner arslet på den nötta kontorsstolen and that's it.

Idag var inte en sån dag.

Istället för mitt vanliga so called life of Sofo-slacking äntrade jag den kommunala tricken och reste. Ja, "pendlade" (om man nu kan göra det som engångsföreteelse). Jag vet att om det händer typ 2 dagar i rad börjar jag redan irritera mig på SL och medresenärer och vädret på perrongen och… Men nån gång ibland är det helt okej. Jag riktigt trevligt faktiskt!

Det får mig att känna mig som en Riktigt Människa, en sån som har ett Riktigt Arbete, ett riktigt Liv och inte bara en Existens i en egen liten bubbla.

Undrar varför SL inte kör med det i sin marknadsföring; "Känn dig som en riktigt människa!" (även om "du känner att du lever" kanske är mer rättvisande för en resa med SL …) 😉

 —

På tal om tunnelbanan – Oswald funderar kring nya tunnelbanakartan, den utan zonindelning nu när "Stockholm har blivit runt" (fritt efter Orup) 

Comments»

1. nico nuzzaci - Wednesday 3 May 2006

tunnelbannan i london borde ha slogan “What Doesn’t Kill You Makes You Stronger”… eller faktiskt, lite ironiskt – sa passar aven “du kanner att du lever”

2. Aronson - Wednesday 3 May 2006

Hmm. Du kan ju testa att åka tunnelbana varje dag under säg en helt vinter. Så får du se om det verkligen är livet…

Folk som hostar en rakt i ansiktet, folk som har glömt(?) att duscha alt. borsta tänderna, skrikande ungar, fjortisar som tror att de äger vagnarna, kärringar som knappt orkar gå på perrongen men som sen springer och tränger sig före för att få sitta – för att sen stiga av på nästa hållplats – och sura gubbar som sticker upp sin hårutstickande, av snor droppande näsa strax under din egen…

Iiiiirk!

3. mememe - Wednesday 3 May 2006

Ja jo visst… jag sa ju att det var trevligt så länge det var en annorlunda engångsföretelse. Eller i alla fall sällanföretelse. Sen beror det kanske på i vilken sinnesstämning och sällskap man befinner sig när man stiger på också… 😉


Leave a Reply

