jump to navigation

Utanförskapet innanför Friday 9 June 2006

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Lite märkligt är det väl att utanförskap känns inuti

Utomhus känns det – som om sommaren äntligen är här. Man villa äta glass i parken, sola på klipphällar, spana på bojs, svalka sig i spat.. nåja, kanske inte just det, inte än. Men snart.

Jag har mamsen på besök från Italien, jättetrevligt – det var ett tag sen sist. Men föräldrar är ju alltid lite påfrestande. Så solen skiner i helgen och jag kommer att vara inlåst antingen på kontoret med högen av projekt eller i gästrummet i källaren med mamsen och förra årets bokslut och deklaration.

Ute leker barnen, inne känner jag mig lite utanför…

Och så börjar ju den stora Leken idag. Förlåt, det stora Allvaret… Och en del kompisar kan man ju räkna bort den närmsta tiden, tur att man kan läsa bloggarna i alla fall. Även om jag misstänker att ämnesvalet kommer att vara tämligen snävt de närmsta veckorna.

Så även om jag masar mig ut en sommarvarm kväll för att leka med de andra barnen – så kommer det inte vara så många där… Från öppna fönster hörs kanske vrålen när bollen närmar sig målet utöver parken där jag sitter utan lekkamrater. Ute känner jag utanförskapet från gemenskapen innanför, framför tv-skärmarna.

Jag har laddat min personliga startsida på Google med  moduler med matchschema, resultattabell och videosnuttar. Klamrar mig fast. Utanpå.

(Min bror pekade mig mot en annan personlig startsida som verkar väldigt bra den med, där man kan ha flera olika flikar med olika innehåll (t.ex. morgonrutinen, arbete-arbete-arbete-fokus sidan, bara nöjessidan…), och man kan välja att göra flikar publika också – smidigt sätt att dela med sig av feedar, bokmärken and what have you.)

Comments»

1. Aronson - Friday 9 June 2006

Tänk, på något vis känner jag mig utpekad här…
😉


Leave a Reply

