jump to navigation

Katrina på Katarina Ban Monday 21 August 2006

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Okej, I get it! Det ÄR höst. Jag fattar, ingen anledning att ta i med överord…

Så jag fäller ut mitt paraply och lämnar uteserveringen (under markis) där jag ätit nån slags frukost/lunch. Det regnar kraftigt. Men jag har ju mitt paraply. Kramar powerbooken i sin datorkondom i famnen så den ska hålla sig torr, neoprendräkten till trots känns det som det är aningen för hög luftfuktighet i vanlig underarmen-position.

Sen ökar det. Regnet. Skyfallet. Syndafloden…

Tar min tillflykt till allén längs Katarina Bangata, tänker att träden ska skänka lite skydd också. Men inte nog med att det regnar igenom bladverket, dessutom börjar det blåsa. Kraftigt. Kraftigare. Orkankänsla.

På tvären!

Regndropparna, eller vattenhinkarna som de mer känns som, kommer inte längre från ovan, utan i 90 graders vinkel från höger. När jag kommer till kontoret har det ökat *ännu* mer, både skyfallet och blåsten. Gatan finns där nånstans under ett lager av vattenmassa.

Jag är blöt från tårna till midjan. Dags att strippa på kontoret då. Igen. (Don’t ask…. 😉

Comments»

1. Honkenponken - Monday 21 August 2006

Hehe… jo, kom igen! Berätta om kontorsstrippningarna… 😉


Leave a Reply

