jump to navigation

”Gå mot ljuset, Jonathan!” Monday 6 November 2006

Posted by mememe in Being alive.
trackback

Så där ja, måndag morgon. Började dagen med provtagning och läkarbesök på värdcentralen. Alldeles för tidigt för min smak, men efteråt var det skönt att ha kommit igång. Och inget får en att vakna till som ett stick i fingret! 😉

Lyxade med frulle på Blå Lotus och överdoserade på koffeinet. Känns lite i magen nu. På vägen hem kastades jag nästan omkull av solstrålarna som med full kraft kom söderifrån längs Södermannagatan. Ljuset nästan sög in mig, jag ville hellre gå en lång promenad mot ljuset än att fortsätta hemåt i skuggan av husen i kvarteret.

Lite solljus gär verkligen skillnad! Känner mig solenergiladdad och redo att ta tag i saker. Och gudarna ska veta att det finns saker att ta tag i! Sitter hemma i soffan nu och ska försöka sätta igång och jobba… Mitt fönster vetter mot gården och norrut, men solen reflekteras i fonstrena på takvåningen på huset mittemot på gården så solljuset flödar in, om än by proxy.

Ha en solig och skön dag allihopa.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

