jump to navigation

Dagens shopping Friday 17 November 2006

Posted by mememe in Being alive, Livslust.
trackback

Paul Smith ExtremeDagens två inköp känns verkligen som om de är på var sin ände av exklusivitetsskalan:

– ett par antitrombos-/kompressionsstrumpor från Apoteket (benvita i storlek 3)
– en flaska Paul Smith Extreme Eau de Toilette for Men från c/o Stockholm

Paul Smith Extreme är en doft jag verkligen har gillat, men har haft svårt att hitta den faktiskt. Har för mig att jag frågade efter den på Åhléns och fick ett snäsigt “Nej, DET märket för vi inte!” från en sån där ragat som misstagit “vi har ett brett sortiment av dofter i lager” för “jag har ett hela sortimentet på mig – samtidigt”…

Men så när jag haltade förbi c/o Stockholm igår kväll såg jag den karaktäristiska randiga flaskan i skyltfönstret. Så idag slog jag till. Jag är värd att dofta gott efter 6 veckor i gips (och ja – jag tänker använda den ursäkten ett tag till…).

Paul Smith Extreme har faktiskt har faktiskt fått många att fälla kommentaren “mmm vad gott du doftar” och fått många män att sniffa vid halsen. Det är jag också värd efter sex veckor i gips! Mest uppskattades nog faktiskt den kommentaren när den fälldes av en bekant som själv alltid doftar fantastiskt gott. Och trots hans digra kunskap om dofter kunde han inte placera just den här doften.

Så ikväll ska jag halta ut ihoptryckt i min nya kompressionstrumpa, svinga en bägare och dofta alldeles fantastiskt!

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

