jump to navigation

Frankensteins monster i blåsväder Wednesday 10 January 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Sådär ja, lite efter igen… Och med blogginlägg obloggade stiger prestationsångesten som kvicksilvret i en bastutermometer…

Nåja, tillbaka i stan. Vardag igen. På gott och ont. Återbesök på ortopeden igår med omgipsning. Nu i eftermiddag får jag börja ”gå” på det nya gipset. Så länge det nu håller… När det faller i bitar blir det nog dags för aircasten igen. Suturen såg snygg ut i alla fall, även om det var lite Frankensteins monster-känsla över det. (Sorry, glömde ta bildbevis…). Såg också att duktiga Ann som opererade skurit precis i det gamla ärret, så det kommer inte synas att det är gjort två gånger. Däremot så kröp ärret längre upp längs benet.

Tvingade mig ut till 7-11 för att köpa nåt att äta (provianten slut och det är lite dåligt med leveranserna…) och det blåste ganska ordentligt… På vägen hem var jag på väg att blåsa omkull och precis när jag stigit in i portens lilla skyddade vrå och bråkade med låset, så kom det rejäla stormbyar längs gatan som höll på att knäcka trädgrenar på andra sidan gatan. Tur att jag inte var ute på gatan, för då hade jag blåst omkull!

Idag på väg tillbaka från vårdcentralen kom det en tjej på inlines inglidande i Ringen. Åh vad jag blev sugen! På att blejda, på att vara rörlig. Och det slog mig – det har inte bara varit en bra vinter för kryckgång, utan fantastisk för blejdande! Ingen snö och is, och tillräckligt lite sånt för att gatorna ska vara fulla med grus som sätter käppar i hjulen. Så att säga. Det hade jag inte tänkt på tidigare, att man ju kunde blejda fast det är vinter. Kanske mest för att det ändå inte är aktuellt för mig i mitt tillstånd, men också för att det ju ska vara ”vinter” – och på vintern blejdar man ju inte…

Comments»

1. Kim M - Thursday 11 January 2007

Vi vill ha bildbevis!
🙂

En vacker dag ska jag testa inlines. En vacker dag.


Leave a Reply

