jump to navigation

Vårdsvängen, var god dröj Thursday 11 January 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Jag misstänker att jag fått med mig ett kardborreband för lite från ortopeden, för jag kan då rakt inte förstå hur jag ska fästa sulan på gipset. Modern människa som jag är tänkte jag att “det finns väl säkert instruktioner på tillverkarens sajt”, men det visade sig att företaget är franskt. Sajten är helt jävla värdelös. Tres francaise. Grrr.

Att ringa ortopedmottagningen, där jag borde få vip-behandling vid det här laget så mycket stamkund som jag är…

Ortpedmottagningens Kontakta oss-sida känns mer som en Var vänlig ring oss inte, vi har inte tid med dig-sida…

Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss på nedanstående tider och telefonnummer:

1) Tidsbeställning – läkarbesök
Telefontider: mån-ons 08.00 – 11.30, Tor 8.30-11.30, fre 8.30-12.00
Telefon: 08-616 28 10

2) Rådgivning
Telefontider: mån-tors 9.00-12.00 och 13.00-14.30, fre 08.30-12.00
Telefon: 08-616 28 10

3) Väntelista ortopedoperation
Telefontider: mån-tors 09.30-11
Telefon: 08-616 28 19

Om du vill komma till “mina vårdkontakter” via Vårdguiden kan du klicka här.

Det fåniga är ju att man ändå måste ställa sig i telefonkö för att bli uppringd – då spelar det ju mindre roll vilka tider DE arbetar, jag blir ju uppringd när de behagar (om man övht har sån tur att man får en tid tilldelad…).

Men oavsett det – hur kundinriktat är det att ha “telefontider” som är olika nästan varje dag? Och som dessutom bara diffar med en halvtimme hit eller dit? Vore det inte enklare, för alla, och tydligare att ha samma tider varje dag åtminstone?

Och så älskar jag att de har en länk till funktionen “Mina vårdkontakter” på Vårdguiden på Kontakta oss-sidan. En väldigt praktisk funktion, som jag använder en del för kontakter med min vårdcentral. Men varken ortopedmottagningen, eller NÅN annan mottagning/avdelning på SÖS eller nåt annat sjukhus, är anslutna till Mina vårdkontakter så är det ju rent vilseledande!

Mail är tydligen inte uppfunnet inom vården… Jag förstår aspekten på informationssäkerhet (därav den extra säkerheten och separata hanteringen av meddelande via Mina vårdkontakter). Men hur är det med integritet och privacy när jag ändå blir uppringd på mobilen nånstans på stan? Och när de väl ringer är det ju inte så att man kan be om att få återkomma…

Som patient ska man tydligen ha gott om tid, helst vara pensionär och vara allmänt tacksam…

Jag jobbar visserligen med information och kommunikation, så jag är kanske överkänslig…? Men borde inte människorna på infoavdelningen vara det också? Och patientkontakt, kommunikation och information är en väsentlig del av erfarenheten/kundnöjdheten av att vara patient.

Det kanske inte vore så dumt om infofolket och de infoansvariga på avdelningarna fick “prya” som patienter ibland…

Comments»

1. Kim M - Friday 12 January 2007

Det ska ju ALLTID vara så svårt som möjligt.
Å, livet är så svårt.
Attans.


Leave a Reply

