jump to navigation

Ute och ha det glatt Saturday 20 January 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Åt lunch/middag på cafét nere på gatan. Smarrig, och nyttig, GI-tallrik med kycklingfilé, mums. Det blåste lite när jag gick dit, men när jag kom ut upptäckte jag till mig förvåning, och besvikelse, att det blivit vinter. Instant winter. Dem här s.k. vintern har ju annars passat väldigt bra för kryckhoppande.

När det var dags att vinterrusta kryckorna fick jag välja mellan två olika broddtyper; en som bara hade en spets i mitten, och en som hade en ring med flera taggar. Fler måste ju vara bättre tänkte jag. The more the merrier. Hörde nånstans sen att nån tyckte att den andra var bättre, men kunde inte riktigt förstå varför.

Fick ju möjlighet att testa broddarna under julhelgen uppe i Skellefteå, och de funkar fint på packad snö och is. Greppet direkt. Ikväll på väg hem från cafét när trottoaren var full av fluffig nysnö funkade de inte riktigt lika bra. Snö packades till små kuddar av snö i ringen i broddarna så att själva broddtaggarna inte kunde greppa i underlaget efter ett tag. Och de där snökuddarna gled väldigt bra mot snön i underlaget. Vips bara, så åkte kryckorna ut. Inte båda på samma gång dock. Men snacka om att vara ute och ha det glatt… 😉

Hoppas den här vinterepisoden inte håller i sig så länge. Skafferiet är tomt, och jag har inte bunkrat upp.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

