jump to navigation

Jinder till slut Friday 9 February 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

bliminmammaigen_b200.jpgAronson publicerade för ett tag sen ett urval av dikter ur Åsa Jinders diktsamling Bli min mamma igen. När jag läste dem på Aronsons blog berörde de mig mycket så jag försökte få tag i diktsamlingen. Den var ”out of print” (vad heter det på svenska – ”slut på förlaget” kanske…), men jag hittade ett ex via webben på ett antikvariat i Uppsala. Beställde den i juni och tänkte att ”då kan ju Maria hämta den och ta med till Stockholm när vi ses nästa gång”…

För att göra en lång historia kort – för någon vecka sedan fick jag så till slut boken i min hand. Jag har inte hunnit sätta mig ner att läsa den, bara bläddrat och läst lite här o där – och jag får inte alls samma betagna känsla som när jag läste dem på bloggen. Vad har förändrats sedan dess…

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

