jump to navigation

Koll på personligheten Saturday 24 March 2007

Posted by mememe in Gnällspeak.
trackback

Nåt som kan irritera mig to no end är när företag som jag är kund hos skickar brev/utskick/marknadsföring som ska verka personlig och riktad – men som bara bevisar att de inte har nån koll alls.

När jag rensade igenom en hög hittade jag ett utskick från Plusgirot. Antar att det blev lagt åt sidan för jag blev så perplex över vad de egentligen ville. Jo jag kunde läsa att de ville att jag skulle använda PlusGirokonto Företag. Men det gör jag ju. Och att jag kan koppla mitt bankgironummer till plusgirokontot. Men det har jag ju gjort. Och att fler och fler företag använder PlusGirokonto Företag. Jo tack, jag vet – jag är en av dem…

Man kan tycka att det borde vara en enkel manöver att filtrera sina kunder och skicka utskick som faktiskt kan ge nåt. Det är ju ingen idé att försöka sälja på mig tjänster jag redan har – försökt sälja på mig nåt jag inte har istället.

Nettoresultatet av det här utskicket till mig är att jag känner att ”PlusGirot har ingen koll”. Och hur personliga de än försöker vara i sina formuleringar i brevet, så känner man sig verkligen bara som en i mängden när de inte ens bryr sig om att kolla om jag redan har tjänsten.

Vilket slöseri med marknadsbudget, och goodwill.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

