jump to navigation

Superglue Thursday 26 April 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Karlssons klister.
Superglue.
Allt jag är. Kittet. Utan nåt att hålla samman.
På TV-Shop vore jag en storsäljare.
Men nu är jag bara.
Utan säljvärde.

Jag klistrar ihop mina skärvor
håller dem framför mig som ett mantra
förgäves

Vi är
alla
bekräftelseknarkare

Han frågade mig
”Förlåt att jag frågar
men var får man tag i kola”

”Jag vet inte”
sa jag
”faktiskt.”

”Jag kommer ut från kåken
och allt är annorlunda” sa han

Så jag sa “ja”
“Allt är annorlunda,
allt är förändrat”

“Jag vet inte var det finns kola,
men jag vet – att allt är förändrat”

Och jag ville vara bättre
lite bättre

Men vi är alla
validation junkies.

Who am I
to judge
your validation

I am not
more valid
than my latest
validation

Please,
validate
me

You dropped me
like a hot potato
I am
a hot potato

Who ever really cared
for a
hot
potato

You say potatoee
I say potato

Who will say
my name

Potato, or not.

I
feel
like
mashed
potato…

Comments»

1. Aronson - Thursday 26 April 2007

Wow!

2. Kim M - Thursday 26 April 2007

Bekräftelseknarkare är mitt nya ord. Tack.


Leave a Reply

