jump to navigation

Truth is a bitchin’ bitch Saturday 9 June 2007

Posted by mememe in Uncategorized.
trackback

Ser du inte det – mitt älskade jag…

så förljuget…

mitt föraktade jag, menade jag

för vi skullle

väl

tala Sanning?

Den upphöjda Sanningen,
du vet –

den som ingen fäster så stor vikt vid.

Just den

Sanningen.

Finns den?

Längre?

Inom mig bor en patetisk kille,
som saknar längtar trängtar

nej värre än så

han tror på, ändå,
Sanning
Sannhet
Äkthet

den dåren,
jag tror fan i mig
han tror på
Kärlek

Av nåt slag

Inte konformitet

Inte färdigförpackat

Inte ens enkelt

Bara lite bekräftelse
kan duga
kan jag tro

‘Cause we’re all validation junkies
so please
Validate me

Grabben utanpå
(om en 39-åring med berått mod kan kallas “grabb”…)
biter ihop

ler

så där finurligt
så ingen kan ana att det finns nåt innanför

För Ingen
vill
ändå ha
nåt Innanför

ALLA VILL HA MIG

Så förljuget

Alla vill ha nåt AV mig
Ingen vill ha MIG

Nånstans går gränsen mellan förljugenhet och förakt

Snälla

förklara!

För jag föraktar
Mig själv.

Tänk så mycket bättre
det vore
att bara ljuga

det gör ju
alla andra ändå.

Kvittra fågel
Skin gryningssol

I all er förträfflighet…
Jag ser er
Jag hör er

Sluta slå på mig
med all er fantastiskhet!

Det finns bara
NU

Varför ska
NU
vara så
svårt

Det borde vara
det enklaste i världen
eller hur?

Jag

Du

Nu

Haha,
förljugenheten vinner nya områden
varje dag.

Låt oss
åtminstone gör det
med Stil!

Comments»

1. Aronson - Saturday 9 June 2007

Det här visar ju bara att vi människor måste sluta vara mindre egocentrerade och tänka mer på varandra.

…och att Monsieur gärna får fortsätta publicera sin poesi.

2. Kim M - Saturday 16 June 2007

Ja! Publicera mera!


Leave a Reply

