jump to navigation

Eat me Wednesday 18 July 2007

Posted by mememe in Being alive.
trackback

Aronson skriver om sina fungus pungus och jag har min beskärda del av ”odling”. Helt utan samband dock… Jag fick plötsligt ilskna röda pricka i ena armhålan och passade på att fråga om det när jag var på… en annan slags mottagning.

”Det där ser ut som staphylococcus aureus” säger han som om det vore en självklarhet.

Får en kladdig salva, ”2 ggr dagligen i 10 dgr”. Så jag kladdar, morgon och kväll. Och försöker hålla armen i märkliga, luftande vinklar…

I det fuktiga regniga vädret känner jag mig som en petriskål i ett odlingsskåp i min fuktiga lilla lägenhet…

Så nu är det bara hoppas att det inte är MRSA, resistenta staphs, eller såna däringa köttätande baskelusker…. Så om nån återfinner en hög köttfärs innanför mitt brevkast – då vet ni att det var jag….

Det räcker med förfallet nu tycker jag!

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

